Followers

Rabu, 21 Disember 2011

emmm



 


Selamat malam semua...malam ni kata hatiku teringat semula kisah yang berlaku sejak 2 menjak ni...kadang2 bila nak bercakap pun susah tak cakap pun susah..dan bila kita bercakap benda yang benar dituduhnya kita sengaja bercakap..kadang2 diam tu lebih baik daripada bercakap..tapi nak buat apa pendam-pendam nanti aku jugak yang merana...

Kisahnya aku sebagai PA kepada sorang boss...kadang2 menjadi pertanyaan dalam diri aku sendiri..kenapa aku selalu jadi mangsa korang ..bila sesuatu perkara berlaku padahal aku sendiri pun tak tahu apa..kau cakap aku je yang mencucuk boss..konon2 nya aku nak naik pangkat cepat..nak kipas boss lah...aduhaiii naik muak aku dengan tomahan itu...ada pulak tu suka sangat cakap aku suka ikut terlunjuk boss (dah tentu boss kan..sure lah aku kena ikut cakap dia walaupun bangsa dan agama dia dan aku lain2 (work its work lah)..tak kan aku nak menyimpang pulak...mcm kes baru2 ni..kena buang kerja sebab complaint banyak dari user..so salah aku ke kau kena buang...?????persoalan jugak..dan yang ini...dok asyik berdating kantoi lepas tu kena transfer jauh-jauh ..then kata aku juga yang sama tak menyokong kau...aduhai dah benda tu salah habis aku nak biarkan ke???kau berdating waktu kerja (bongok!!)dan 1 lagi kalau kau bujang ok gak ni dah kawin...lepas tu kau cuba ambik simpati kau cakap macm ni macam tu....tapi aku hanya mendengar...boss yang buat keputusan itu pun kau salahkan aku....

Kadang2 aku sendiri tak pasti sampai bila tahap kesabaran aku ini akan bertahan..dan lagi ....ada seorang ni sibuk dok menanya aku bila BONUS bila BONUS (apa dia ingat aku ni finance dept ke?atau org kuat MD ke atau bini MD ke???..Bila aku cakap aku tak tahu dia kata aku tak boleh buat kawan...so kalau aku ni kawan kau aku kena bagi tau apa2 ke semua maklumat...aduhaiii yang ni lagi aku tak boleh tahan lah...dan untuk makluman korang ..jika kau terbaca aku punya blog ni..aku juga seperti kau..dan aku lebih hebat kena marah /maki dan mcm 2 lagi cuma korang je yang tak tahu......aku mintak maaf banyak2 kepada kau kerana aku terpaksa meluahkan didalam blog ini kerana aku memang agak tertekan dengan mulut korang yang agak mencabar kewibawaan aku sebagai seorang PA kepada Boss aku merangkap boss korang jugak........





Tiada ulasan: